skaermbillede-2016-11-23-kl-16-02-38

Jeg ved ikke med dig, men her på mit 41ernstyvende år (eller hvad det nu hedder?), der arbejder jeg stadig meget målrettet og bevidst på, at “blive mere af mig selv”. Det lyder skørt, for på en måde er vi jo “os selv” hele tiden. Men ikke helt alligevel…

Vi har tilpasset vores personlighed og identitet efter omstændighederne op igennem vores opvækst. Vi har spejlet os i “hvad MAN gør” (familie, venner, lærere, kærester mv.), og så prøver vi at passe ind, for ikke at stikke for meget af fra fællesskabet (flertallet), og dermed slippe for at blive udstødt (altså sådn´ sat lidt på spidsen 😉  )

I give you THE MEDAL OF FREEDOM
Jeg blev SÅ GLAD i dag, da jeg – på et af mine (alt for mange) besøg på Facebook – så nyheden om, at en kvinde har opnået en af de – i mine øjne – ypperste anerkendelser, for netop at være nået i mål med, BARE AT VÆRE SIG SELV. Og hun har til og med fået DEN VILDESTE karriere ud af det – er det ikke helt aldeles FANTASTISK!!!

Check it out:

The Presidential Medal of Freedom til Ellen DeGeneres. Og som han siger den underskønne, forrygende, fantastiske Obama (JA, jeg er kæmpe fan, og kan ikke forestille mig, hvordan verden skal gå videre uden ham):

‘It’s easy to forget now just how much courage was required for Ellen to come out on the most public of stages 20 years ago.’

Du kender måske hendes historie – men for de få, der ikke skulle kende den. Hun havde sit eget tv-show, hvor hun hver dag “legende en anden” (heteroseksuel), end hun egentlig var, og hendes show var en succes. Hun forsøgte at skjule, hvem hun var, for at gøre andre tilfredse, og det virkede. Men da hun valgte, at stå frem/springe ud som “sig selv” i 90´erne,  blev hendes tv-show aflyst, hun blev gjort offentlig til grin, mistede sine penge, havde intet job i udsigt, og det varede mere end tre år, før Ellen DeGeneres kom oven på igen, et lille skridt af gangen.

skaermbillede-2016-11-23-kl-15-58-07

Hun satte alt på højkant, for at få lov at “være sig selv.” WOW! Jeg bliver helt rørt ved tanken. Sikke et mod. Sikke en længsel, der må have drevet hende. Sikke en rejse hun har tilbagelagt, for at være, hvor hun er i dag.
OG SIKKE EN BELØNNING LIVET HAR GIVET HENDE, FOR AT MØDE OP SOM SIG SELV!!!

Dear Ellen DeGeneres, even though, I know you woun´t read this. I just want to send this out in the Universe, as an energy that I hope reaches you! You are a great great inspiration. You give me hope, that more and more people will choose to show up as themselves. Dearing greatly by telling their truth about who they really are. Because I know, that we all will be rewarded over time, for being exatly who we are.
R E S P E C T!!!

Men det kræver styrke. For der vil være modstand på vejen. Fra folk, der bliver utrygge ved, at man pludselig bliver en anden, sætter grænser, toner rent flag, står helt tydelig frem. Og fra folk, som ikke tør gå vejen selv, så derfor nøjes med at prøve at holde dig tilbage. Men hvis vi blot er vedholdende, og træner os selv i at stå stærkt i os selv (kæmper os op af bjerget), SÅ er udsigten FORRYGENDE, når vi når toppen. Vil du med?

Jeg oplever, at de mennesker, der har “fundet hjem i sig selv”, besidder en vanvittig tiltrækkende ..
R O! Og til-freds-hed, hvem ville ikke gerne have den. De har en oplevelse af at leve et
life of fulfillment! Og vi har en oplevelse af at de står med ufattelig vær-dig-hed.
Jeg tænker, at det må give en ubegrænset frihedsfølelse, da man bliver fri for at forstille sig – de kan bare blot være med det, der er.

skaermbillede-2016-11-23-kl-21-38-38

´Respect people’s opinions and have empathy to how they “got there” BUT know who you are.´
– Gary Vaynerchuk

Lad os – du og jeg – være forgangs mænd/kvinder på at udvise rummelighed for forskellighed.  Og lad os møde op som os selv! Og hver gang det lige virker lidt skræmmende at bekende kulør, selvom du er uenig med flertallet, så GØR DET alligevel.
DET ER VIGTIGT!

skaermbillede-2016-11-23-kl-21-50-57

Videnskabsfolk har udregnet oddsene for, at lige præcis DU blev født, på det tidspunkt i historien du blev født, til de forældre du blev født hos, med den DNA du har:
1: 400.000.000.000 – 400 M I L L I A R D E R. Det er ikke tilfældigt! Du og jeg er unikke og enestående.

We´ve got stuff to do!

Og nogen bliver klar før andre til at slippe den beskyttende pubbe – ligesom sommerfuglene. Tiden, som sommerfuglen tilbringer i puppen, svinger meget, alt efter hvilken art, der er tale om. Nogle arter er under to uger i puppen. Andre kan få ti år til at gå på den snævre plads.

DET ER TID NU. Vi ER klar! Vi er flyvefærdige. Så lad os folde vingerne ud og springe ud i det. I´ve got your back! Lad os mødes derude i virkeligheden 🙂

Jeg håbe, at du kunne bruge dette indlæg til noget. Jeg vil ELSKE at høre din mening i kommentarerne nedenfor. Og hvis du synes om dette indlæg, så klik på “FOLLOW” knappen og del rigtig gerne med vennerne – der er mere, hvor det her kom fra ;o)

Tak fordi du læste med :o)

