Skærmbillede 2016-07-18 kl. 17.54.15
Min færd i verden i dag har gjort, at et blogindlæg presser sig på for at komme ud. Jeg har egentlig ikke tid, men jeg kan mærke, at jeg ikke får fred i hovedet til at lave andet, før det indlæg har set dagens lys, so here it goes …
Stort set ALT, hvad jeg har oplevet i dag, har ´støbt kugler´ til dette indlæg. Det er min oplevelse, at verden skriger på/hungrer efter/er desperat efter/inderligt ønsker/drømmer om:
F O R A N D R I N G

Men noget holder os tilbage …

Skærmbillede 2016-07-18 kl. 17.23.12

Men … Hvad får os så til at stævne ud i det uvisse? Eller ændre kurs?

Både på det helt lille plan
(sådan individuelt, stoppe med et overforbrug af alkohol, mad mv., eller starter med motion, eller gå målrettet efter en drøm),

Skærmbillede 2016-07-18 kl. 17.28.25

og på det helt S T O R E plan (så man ikke bare udvider med nr. 51 vejbane, men finder på noget HELT ANDET, eller ikke bare højner sikkerhedsniveauet i vores land pga. terror til rødt MEGA RØDT alarmberedskab, men ændrer taktik til, hvordan når vi ind til de mennesker, som har det så lousy med sig selv/er så psykisk syge, at de når frem til, at det næste rigtige skridt for dem er, at slå uskyldige mennesker ihjel)?

Cursoren står og blinker …
Mit bud på, hvad der får os til at ændre kurs:

1. Vi skal selv ville noget andet. Det hjælper ikke noget, at alle andre rundt om os, synes at vi skal/burde gør noget andet, og forsøger at hjælpe os til noget andet. PULL har meget mere effekt end PUSH. Forstået på den måde, at hvis nogen skubber på os, så kan det da godt være, at vi rykker fremad, men så snart PUSH´et er væk, jamen så rykker vi ikke mere. Bliver man derimod draaaaget fremad (f.eks. som mod duften af en nybagt chokoladekage ..) jamen så stopper man ikke halvvejs, man blir da ved, til man sætter tænderne i ka… til man når målet.

…men hvad motiverer os til at blive pull´ed mod noget?

2. Vi skal stå på en brændende platform – grunden skal være stærk nok. Eksempelvis, en læge skal sige: “Hvis du ikke gør det her, så dør du!” En hustru/mand skal sige: “Skat, hvis du/vi ikke stopper/starter med det her, så kan jeg ikke være i det her ægteskab mere!”
Parentes: Hvornår står vi på en brændende platform på det S T O R E plan?
Skærmbillede 2016-07-18 kl. 17.27.45
Er det en brændende platform, når man har 50 vejbaner, man stadig holder i kø og ens by er ved at blive kvalt i smog? Eller når terroristangreb og nedskydning af politifolk og civile afroamerikanske borgere nærmest bliver hverdag?
Altså i min lille verden er svaret…
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! Men det er selvfølgelig bare lille mig.

For i andres verden er det øjensynligt et … næ …

Men til os, der føler at vi ABSOLUT står på en brændende platform pt., af den ene eller anden art, hvad gør vi så? HANDLER! Ikke sådan, pakker MasterCardet og tager ned på gågaden, men TAKE ACTION! Og handl! Men hvordan ved vi, hvad vi skal gøre?

TIP – tjek ind hos din mavefornemmelse…
Skærmbillede 2016-07-18 kl. 20.17.53

Mæææærk efter. Hvad banker hjertet for? Rede jorden, forlad manden, go back to school? Nogle gange (ofte faktisk) ligger svaret udenfor vores comfortzone, og dermed vil alt i dig stritte imod at virkeliggøre det. For vores hjerne er wired til ikke at vove os ud i ukendt land. Hjernen er 2 millioner år gammel, og den er indrettet til at spare energi, så den er opladet og klar til kamp, hvis der skulle dukke en sabeltiger op ude på sletten. Så den vil helst ikke spilde energi på at skulle prøve og lære nye ting.

Nå, men tilbage til mavefornemmelsen. Hvordan navigerer vi efter den? Hvordan tolker vi f.eks. sommerfugle i maven? Betyder de LAD VÆR´? Eller VI GØR HERMED OPMÆRKSOM PÅ, AT DU NU ER UDENFOR COMFORT ZONE, MEN DET ER KLART ET SKRIDT PÅ VEJEN TIL AT OPFYLDE DINE ØNSKER FOR DIT LIV -> så GO! Og kan du ´høre´ din krop?

Hjælp, jeg kan ikke høre min mave!
Det er min fornemmelse (min mavefornemmelse 😉 ) at mange af os ikke gør det, som vi egentlig burde – på alle planer, fordi mange i vor tid ikke har ro til at høre vores mavefornemmelse. Vi har så pede-travlt med at ja… who knows what af ligegyldige ting, til at være i kontakt med den og ja… OS SELV. Når vi lytter til mavefornemmelsen, lytter vi nemlig indad – til os selv. Og det kræver fred og ro… Træk lige vejret, heeeeelt ned i maven og lad os sige det sammen:

FRED OG RO, aaahhhhhhhh

Vi har alle brug for at FINDE HJEM I OS SELV. Og starte med at gøre verden til et bedre sted at være i os selv. Altså gøre det at være i dig selv, til et bedre sted at være!
Skærmbillede 2016-07-18 kl. 21.04.08
Få ro omkring dig, f.eks. ved at gå en lang tur i skoven eller ved vandet. Tag imod de tanker der dukker op, og prøv at lade være med at blive overvældet og STRAKS kaste dig over noget, der kan distrahere dig, hvis der dukker noget op, du ikke lige føler, du kan forholde dig til. Dvs. lad være med at gå på FB, tjekke mobilen eller åbne køleskabet, når der dukker noget op. BE BRAVE! Bliv der i nærværet i øjeblikket….

MÆRK.. LYT!

Du ved PRÆCIS, hvad der er rigtig og forkert for dig. Hvordan du gerne vil bo, og med hvem, hvilket job der er perfekt for dig, hvem der er dine RIGTIGE venner, om stenalderkost og Q9 detox virkelig ER dig, eller du bare gør det for være med på beatet.

Det er VIRKELIG min overbevisning, at hvis vi alle STÅR VED OS SELV, 100% – så vil vi få PEACE OF MIND, og det vil sprede sig som ringe i vandet. Og det har vi I DEN GRAD brug for.

P  E  A  C  E!!!!

Så hermed en STOR og rungende opfordring herfra. Gi´ dig selv fred og ro, lyt til dig selv og din mavefornemmelse.  I KNOW, det kan være grænseoverskridende at skulle handle på den, når ens begrundelse kan komme til at lyde noget i retning af, “jamen det føles bare ikke rigtigt for mig”, eller “min intuition siger mig at…”

Skærmbillede 2016-07-18 kl. 21.26.23

Men vi må øve os, for jo bedre vi får det med os selv, jo bedre får vi det med hinanden, og jo mere overskud får vi til at tage os af verdens PRESSERENDE problemer, og til at gide tage os af smog, Donald Trump, terror, psykisk syge mennesker, plasticøer i havene osv. osv. osv.

Et af mine midler til PEACE OF MIND er denne guidede meditation, som jeg anvender ofte og VARMT kan anbefale:

Jeg håbe, at du kunne bruge dette indlæg til noget. Jeg vil ELSKE at høre din mening i kommentarerne nedenfor. Og hvis du synes om dette indlæg, så klik på “FOLLOW” knappen og del rigtig gerne med vennerne – der er mere, hvor det her kom fra ;o)

Tak fordi du læste med :o)

