****************************************************************
Skærmbillede 2014-11-09 kl. 11.41.22

Jeg er en S T OOOO R fan af begrebet TED Talks. TED er et akronym for en non-profit-organisation, der organiserer konferencer, som har til formål at udbrede

“idéer, der er værd at sprede”.

Bogstaverne i akronymet dækker over Technology, Entertainment, Design. Siden juni 2006 har foredrag fra konferencerne været frit tilgængelige på internettet -> Du finder dem på youtube, søg blot på TED Talks, og en verden af inspiration åbner sig for dig HELT GRATIS!!!

De her små “talks” tager ca. 20 minutter – meget overskueligt – så jeg bruger dem nogle gange, som “pausefisk”, og underholdning i mine breaks i hverdagen som “fri leg.”

Jeg aner ikke, hvad jeg har gang i …

Skærmbillede 2014-11-09 kl. 12.00.04

En dag for snart længe siden stødte jeg på Glennon Doyle Meltons TED Talk med titlen: “Lessons from the Mental Hospital.”  WOW, spændende dame, der virkelig gav inspiration til eftertanke, og jeg tog flere af hendes pointer med mig videre i bevidstheden. Men jeg havde egentlig glemt hendes navn igen, indtil i dag, da jeg faldt over hendes ansigt (altså ikke sådan bogstaveligt talt, men ja  .. du ved, hvad jeg mener ..) i en anden sammenhæng, og tænkte; Hun bidrog med guldkorn sidst jeg gav hende 17 minutter og 11 sekunder af mit liv – jeg hører lige, hvad hun har på hjertet denne gang …

Og she did it again! Denne gang med endnu mere slagfærdighed end sidst. Jeg bliver simpelthen nødt til at dele klippet. Det er SÅ MEGET hovedet på sømmet, eller sømmet på hovedet (eller hvad det udtryk nu hedder) for mig. Giv hende lige 4 minutter og 39 sekunder af dit liv. Jeg LOVER DIG, hun er det værd:

… TOTAL den lille dreng i “Kejserens nye klæder”: “Jamen, vi er uperfekte alle sammen, vi aner ikke, hvad vi har gang i, heller ikke mig. Men jeg gør noget alligevel!” TAAAAK. Den ringer så meget hjem hos mig. Jeg står på perronen, men venter liiiige med at hoppe på mulighedernes tog, for jeg skal lige “become perfect first.” NewsFALSH:

I T  A I N ´ T  G O N N A  H A P P E N !!!

Selvom jeg godt vidste det, og ved det, så tog jeg alligevel et lettelsens suk (prøv det lige engang, træk vejret dyyyybt ind igennem næsen, og pust ud igennem munden, ahhhhhhh).
Vi lader den lige stå et øjeblik:

“You can really only do the next right thing, one thing at a time, … trust in just showing up before you are ready.”

“We are all afraid to stop acting and just show up as we are …”

YOU ARE ENOUGH

Altså, jeg ved ikke med dig, men lige pludselig er der et par møder jeg skal til, og et lille oplæg jeg skal holde, som er blevet EN DEL lettere og mere overskuelige. For forresten behøves jeg ikke at være perfekt. Og dem der lader som om de er, de er pisse bange indvendig for at blive opdaget! Husk det, næste gang du føler dig intimideret af en eller anden.

Er du enig eller uenig? Hvad synes du? Jeg vil elske at høre om det i kommentarerne nedenfor. Og hvis du synes om dette indlæg, så klik på “FOLLOW” knappen og del gerne med vennerne, for der er mere, hvor det her kom fra ;o)
Tak fordi du læste med :o)

Ha´ en helt igennem vidunderlig og uperfekt dag ;o)

