himmelskefredsplads

Nogle gange dyrker jeg den tanke lidt – at jeg skal dø … en dag. For det sætter ligesom tingene lidt i perspektiv. Det her liv varer ikke evigt, der er ikke et uendeligt antal dage og timer at tage af. For en gennemsnits dansk kvinde er der cirka:

29.200 dage at gøre godt med…

Kig lige på tallet! Det er i grunden ikke ret mange hva´! Og jeg har personligt selv allerede brugt de godt 13.870 af dem :-/ Timeglasset løber, lige meget OM du er den, der flyder i sofaen med en kasse flødeboller og glor serier hele dagen og fordømmer dig selv for at indtage alle de overflødige kalorier, der allerede er ved at bane sig vej til maveregionen og transformere sig selv om til “delle”, ELLER du var fyren der i studenteroprøret i 1989 ændrede verdenshistorien på Den Himmelske Freds Plads.

Jeg tænker bare, bruger vi tiden rigtigt, sådan overordnet? Jeg er på vej, ja – det er jeg hele tiden, men er jeg på vej i en bevidst retning jeg ønsker? Eller går jeg bare den her vej, fordi den ligger ligefor og ikke kræver alt for mange anstrengelser? Hvad er målet? “Jo tak, jeg har det da fint …”?

Jeg er blevet klar over, at jeg nok hidtil har ladt mig føre med af strømmen. Stødte jeg på noget spændende, nå jamen så tog jeg det med. Og det har da været ok. Men nu er jeg klar til at kravle op i båden, gribe fat i pagajen og padle i den retning JEG VIL!

Der er plads til mange flere Mandela´er,  Ronaldo´er  og Oprah´er med et livsværk og en passion, stort eller småt.

Tænk sig, hvad vi kan nå “in an hour of power”. I tirsdags blev jeg beriget i selskab med en suveræn sparringspartner – en ekspert i optimal trivsel og præstation på individ-, gruppe- og organisationsniveau. På halvanden time blev min fortsatte livsvej kortlagt, med delmål og mål, bygget på et fundament af mine værdier og styrker! Jeg mærker så meget power i denne indsigt, og viseren på mit “Barometer-for-virkelyst” står på SMUKT på vej til SOOOOL!

Mit mål er, at give denne frisættelse af potentiale og energi videre til dem, der kunne have lyst til at opleve det samme. At hjælpe andre til at “finde vej”, afdække trinnene til målet, og stimulere tankegangen der “flytter fødderne,” det skal være rammen om min lille selvstændige biks; PassionAtWork – jeg vil udvide bevidstheden om bevidstheden, jeg vil være idémager og forbinde punkterne, jeg vil være potentialevækker 🙂

Godt nok er en af mine kongstanker, at jeg helst skal have regne alt ud på forhånd, før jeg går i krig, være forberedt til fingerspidserne og have udtænkt svar på alle mulige udfordringer, og jeg er faktisk pisse bange for ikke at slå til, eller at folk skal tænke “ej, hvem tror hun da hun er, kom da ned derfra.” Men så kommer jeg i tanke om; “Jeg skal dø! 29.200! Tiden går …” og når til konklusion: Jeg har tillid til at løsningerne dukker op hen ad vejen, og jeg slipper ikke levende fra det her liv, lige meget hvad. Så jeg kan lige så godt gi´ den gas, mens tid er, som orkesteret på Titanic 🙂

EVERY ACCOMPLISHMENT BEGAN WITH A DECISION TO TRY …

Jeg vil ud og skabe “god energi” der smitter. Og jeg vil gøre det sammen med en række skønne individer, der deler mine værdier og passion. Konceptet kommer til at hedde “Med Hjertet på Rette Sted”, mere om det senere …

Livet er kort! For kort til et job, du ikke brænder for og en chef der ikke er sin opgave voksen, eller en kæreste der oftere får din mascara til at løbe end passioneret udtværer læbestiften på dine læber. Hvad drømmer du om?

Jeg prøvede en øvelse forleden, der virkelig fik mig til at tænke. Stop op der hvor du er! Lige nu. Sluk for mobilen. Skriv 10 ting ned på 10 små sedler, der virkelig betyder meget for dig (altså ikke sedlerne, men tingene du skriver ned 😉  ) Øjeblikke, hvor du var lykkelig, fremtidige oplevelser du glæder dig til, 10 oplevelser/minder/mennesker, der giver dig en fantastisk fornemmelse i kroppen.

– tag nu 5 af sedlerne væk, dem du bedste kan udvære

– tag nu yderligere 2 væk

– tag nu 2 mere væk …

Kig på den sidste, du har tilbage. Nu ved du, hvad der er VIGTIGST for dig – kunne det være udgangspunkt for, i hvilken retning du skal gå? Det blev det for mig …

Don´t ask yourself what the world needs. Ask yourself, what makes you come alive, and then go do that. Because what the world needs is people who have come alive.
Howard Thurman

