Nu ved jeg ikke, hvordan du har det, men jeg har en fornemmelse af, at alt udvikling bevæger sig i spiralform. Og vi er ved at være nået en hel omgang rundt!

MeaningCover

Engang, da vi var ineffektive, uoplyste, lalleglade human beings, fik vi øje på muligheden for at EFFEKTIVISERE, SPARE, UDNYTTE, og de kloge narrede de mindre kloge. Så lokkede vi nogle stakkels bønder ind i store industrihaller for at masseproducere, vi vold-udnyttede jorden og ressourcerne, og vi blev bare mere og mere grådige. FLERE PENGE, MERE MAGT! Og nu er vi nået dertil, hvor at vi er blevet så spare- og indtjeningsbegærlige, at mad er ikke mad mere, det er kemi. En ko eller en høne er ikke længere “dyr”, det er produktionsapparater. De lever for at nære mennesker, ikke for at leve … Og mennesker er blevet human resources, som man udøver strategic management på. Og vi lever i systemer, hvor udfyldelse af blanketter og overholdelse af procedurer er blevet vigtigere end … mennesker!

Hvad sker der for bankerne, for DSB og Waterfront osv. osv. osv.

Som jeg ser det, så er vi mennesker kommet langt væk fra OS SELV! Vi kan ikke høre os selv for larmen af hamsterhjulet, vi løber rundt i, og vi har for travlt til at stoppe op og stille spørgsmål. Vi prøver at blive alt det MAN skal være, og samtidig bruger vi masser af penge og tid på at beundre folk der er autentiske – bare sig selv, og vi lapper mennesker som “Bonderøven” i os!

DET GIVER JO INGEN MENING!

Hvorfor er vi alle så optaget af at være “noget”? Hvorfor er vi ikke optaget af at være, DEN VI ER?
1:400.000.000.000 billioner!!! Jeg siger det bare … (Læs den forrige post i denne blog, så gir´ det mening ;o)

Jeg vil gerne arbejde for et samfund, hvor ting igen bliver det, de er, og ikke giver sig ud for at være alt muligt andet. Eksempelvis står der en flaske saft ved siden af mig og påstår at den indeholder jordbærsaft. Men i virkeligheden er det kun 2,5% jordbærsaft!!! Resten er E 330, E 163, E 150d, E 952, E950, E 951, E 331, E211, E 202 og en phenylalaninkilde! Hva .. Hvad skete der med jordbærrene?

Hvad skete der med dig og mig? Nogle gange behandler vi mere hinanden som objekter end som human beings. Alt er blevet så distanceret og forstillet, og vi er triste og uforløste, og drikker kemi i stedet for jordbærsaft …

Men heldigvis kan jeg mærke, at der er et ulmende oprør på vej … en revolution. Vi er nået cirklen rundt i spiralen, og nu starter vi forfra! Vi har fået nok! Det nye sort bliver ærlighed, oprigtighed, ydmyghed, autencitet, det ægte, god energi, vi vil sættes fri for bureaukrati, vi vil have fornuften tilbage i verden.

Lad os tømme rygsækken ud på bordet. Lad os begynde at sortere, hvad giver mening, hvad giver absolut ingen mening? Lad os sammen vække vanens bedøvede øje. Lad os sætter spørgsmålstegn ved alt det, som umiddelbart er blevet til selvfølger, for intet er! Alt kan ændres.

It´s hard to practice compassion when we are struggling with our own autentisitet, and our own worthiness is off balance.
Citat Iyanla Vanzant

Nu er det jo ingen hemmelighed, at vi mennesker påvirker hinanden. Adfærd smitter, følelser smitter, tilstande smitter. Uanset hvad du gør (eller ikke gør), så har du stor indflydelse på andres kropslige og følelsesmæssige tilstand. Alt er sammensat af energi, og den gode eller dårlige energi vi udsender påvirker alt omkring os. Så, ikke alene er du ansvarlig for din egen tilstand, men også for andres! Det vil sige, at lever du i harmoni med dig selv, oplever du også at få mere overskud, og det spreder sig, og ja … det samme gælder hvis du er i disharmoni … Kig på dine nærmeste omgivelser, se ud i verden! Lad os blive mennesker igen, og dyr dyr. Lidt mindre “noget”, lidt mere “den du er.”

Vi har uendelig følelsesmæssig magt dig og mig. Jeg hørte engang følgende udsagn: “The better question is not, will we as a species evolve, the better question for everybody is, will you?”

Der er øjeblikke, hvor du ændre dit liv. Der er øjeblikke, hvor du TRÆFFER BESLUTNINGEN:
“Jeg siger op!”
“I do!”
“Det er slut!”

Er det nu?

P.S Jeg er så total privilegeret, at to læsere af min ydmyge blog har spurgt til, hvor “Follow-knappen” er (de kom med i mit “Ting jeg var taknemmelig for i dag” aftenritual). Den er i nederste højre hjørne af skærmen … 😮

