Vi er alle optaget af forskellige ting … Nogen synes at UFO-invationer og Marsmænd er det mest interessante i verden. Andre kæmper en indædt kamp for en revision af Hundeloven. Jeg er optaget af optimering, potentiale, passion, flow, begejstring og i sidste ende, ønsket om at skabe flere YEEEEEEEES! øjeblikke – for enkeltpersoner, for piger og drenge, for teams, i virksomheder, i byer, i Danmark.

Men du kan ikke lede folk et sted hen, hvor du ikke selv har været. Så jeg er selv på vej! Jeg er ved at “pakke rygsækken” og har sat det ene ben foran det andet, for at tage første skridt på vejen for at optimere MIG! For DU og JEG er unikke og enestående, og det er KUN DIG, der kan give verden dit unikke bidrag.

Videnskabsmænd har udregnet oddsene for, at du eller jeg blev født, på netop det tidspunkt, af netop de forældre, med netop den unikke DNA-struktur, vi har:

1:400.000.000.000 billioner!!! Er det ikke fantastisk!!!

Det giver ligesom et andet perspektiv på tingene, når vi lader livet køre på autopilot. Der er en mening med, at netop DU er her. Det forpligter til, at du må være alt, hvad det var meningen, du skulle være, og ikke bare nøjes med “godt nok” eller “fint”.

Jeg er gået konkurs, har tæsket min tidligere chef, har erobret verdensherredømmet og scoret Thomas Helmig, da jeg var 13 år … i min fantasi, naturligvis – for det er jo det, fantasi kan. Tage os de vildeste steder hen. På godt og på ondt. Hvis den får lov. Det samme gælder frygt … Min egen frygt har gjort, at jeg både har fyldt for meget og for lidt. Jeg ville bevise, at jeg var „god nok“. Jeg vidste ikke bedre, men det gør jeg nu. Jeg har anskaffet mig en guru. Han hedder Anthony Robbins. Han siger bl.a.

“Nothing has any power over me, other than that which I give it, through my conscious thoughts.”

“WOW! Light bulb moment”, som Oprah ville have sagt! Så nu springer jeg sgu. Jeg ved ikke, hvor rejsen ender … men første skridt er hermed taget. Vil du med?

Image

